• Het sponsorgesprek: Nijdra Group

    30 dec 2024
  • In deze serie maken we een rondje langs de sponsoren. Sommigen zijn al een hele tijd verbonden aan onze club, anderen zijn er pas net bij. Deze keer praten we bij met Jeroen Nije van Nijdra Group.

    Wanneer ik Jeroen aan de telefoon heb en hem vraag wat Nijdra Group precies doet zegt hij: “Dat is nog best ingewikkeld uit te leggen. Gelukkig heb ik eerder een stukje moeten schrijven voor een andere sportvereniging, dat stuur ik je wel even door!”

    En daar ben ik dan ook maar wat blij mee als ik later de uitleg van Jeroen lees: “Bij Nijdra maken we iedere dag eersteklas fijnmechanische componenten en mechatronische modules. Daarmee ontzorgen we wereldwijd met name de (bio)medische, analytische, optische en farmaceutische industrie én de semiconsector. Een productcatalogus hebben we niet; we maken wat de klant nodig heeft. Van de kleinste onderdelen in het hart van machines die ertoe doen, tot compleet geassembleerde tafelmodellen. Daar waar precisie vaak letterlijk van levensbelang is. In onze ultramoderne fabrieken gebeurt het: draaien, frezen en slijpen. Op micronbasis nauwkeurig. Precision. To the max!”

    De Nijdra Group is dus een leverancier van hoogwaardige onderdelen, zonder eigen producten. Het is een echt familiebedrijf. Jeroen is eigenaar sinds 2012 en heeft het bedrijf, samen met zijn zus, overgenomen van zijn vader. 1 november 2024 bestaat het bedrijf alweer 50 jaar. Inmiddels zit het bedrijf al jaren in de Middenbeemster, maar het is begonnen in Amsterdam en heeft ook een tijdje in Westzaan gezeten. Het is een groot bedrijf met ongeveer 100 man in dienst.

    “Wij van Nijdra Group vinden de verbinding met de jeugd heel belangrijk. De jeugd heeft immers de toekomst” zo zegt Jeroen. Hij sponsort de voetbalclub van zijn zoon, de jeugd van FC Volendam en nu dus ook de korfbalvereniging van dochter Quinty. Dochter Quinty kwam dit jaar over van BEP uit Purmerend en speelt in onze B2. Het logo van Nijdra Group schittert inmiddels op de shirts van de B2. Zelf heeft Jeroen nooit gekorfbald, maar zijn vrouw kwam wel al vroeg in aanraking met de sport door haar familie. Waar de zoon van de familie koos voor voetbal bij Purmerland, koos Quinty al op jonge leeftijd voor onze korfbalsport.

    Jeroen is met zijn bedrijf niet zozeer opzoek naar nieuwe klanten: “dat is erg lastig hier in deze regio” zo zegt hij. Wat wel heel belangrijk is voor Jeroen en zijn bedrijf is het vinden en aantrekken van hoogwaardig personeel en het vergoten van de naamsbekendheid. “Er wordt simpelweg meer over ons bedrijf gepraat en er is meer herkenning. Het is vanaf de buitenkant heel lastig om nieuwe klanten binnen te halen en te zien wat ons bedrijf doet”.

    Wanneer ik afsluit met Jeroen wil hij graag nog een keer het allerbelangrijkste herhalen voor hem en zijn bedrijf: “Het belangrijkste vinden wij dat er een verbinding is tussen het bedrijfsleven en de jeugd. Overal, maar met name op sportgebied. Daarom zijn we als bedrijf overal ook specifiek sponsor van de jeugd!”.

  • KZ/Keukensale.com B2 in de sponsorshirts van Nijdra Group