• Het Sponsorgesprek: Installatieburo Broekkamp

    In deze serie maken we een rondje langs de sponsoren. Sommigen zijn al een hele tijd verbonden aan onze club, anderen zijn er pas net bij. Deze keer praten we bij met Ed Held van Installatieburo Broekkamp uit Koog aan de Zaan.

    Installatieburo Broekkamp is het bedrijf van Ed Held (vader van Naomi en Eline) en zijn compagnon Richard Broekkamp. Het bedrijf bestaat al meer dan 100 jaar en is overgegaan van generatie op generatie. Inmiddels hebben Ed en Richard het bedrijf 12 jaar geleden overgenomen van de broer van Richard. Het bedrijf houdt zich bezig met loodgieterswerk, CV-ketels en het onderhoud daarvan (‘en geen dak- en buitenwerk meer’, aldus Ed). Wanneer ze aanvragen binnenkrijgen waar ze niets mee doen of kunnen, dan sturen ze die altijd door naar de medesponsoren van KZ. Want zo begint Ed te vertellen: “Het contact is erg goed met sponsoren onderling, zeker door de businessavonden die KZ altijd organiseert.

    Installatieburo Broekkamp is bij KZ binnengekomen via de korfballende dochters van Ed. Ed zat vroeger zelf bij de opbouwploeg voor de Leaguewedstrijden en kwam zo in aanraking met de VIP-ruimte boven in ons complex. Het begon met het sponsoren van een bal zo’n 12 jaar geleden en inmiddels is het bedrijf officieel sponsor sinds de nieuwe sporthal er staat. Ed's compagnon, Richard, had vroeger helemaal niets met korfbal, maar ook hij begint het nu steeds leuker te vinden.

    Het bedrijf zit al meer dan 50 jaar in Koog aan de Zaan en dus waren er al best veel leden van KZ klant bij het bedrijf. Toch levert het sponsor zijn van KZ de mannen ook weer nieuwe klanten op. “Maar het kan altijd beter hoor”, aldus een lachende Ed. Dat er al zoveel KZ’ers klant waren bij het bedrijf, was ook een van de drijfveren om sponsor te worden; de betrokkenheid is op deze manier nog groter.

    Sinds dit jaar is het bedrijf ook sponsor van het jeugdkamp: BroekKAMP dus! Ed vertelt: “Elk bedrijf kan geld geven, maar het is ook leuk als dit zichtbaar is op een andere manier. Mijn beide dochters zijn actief in de Jeugdactiviteitencommissie en ook dat maakt het mooi. Dat het geld nu direct naar de jeugd gaat, is een extra mooi gegeven.” Zo vindt hij het ook leuk dat KZ jaarlijks op een van de businessclubavonden de sponsoren de kans geeft om de ijsjes of de rollen WC-papier voor het kamp te sponsoren.

    Ondanks dat Ed zelf geen korfbalachtergrond heeft, vindt hij dat KZ een warme vereniging is, waar je je snel thuis voelt. Ed zegt het volgende over KZ en de businessavonden: “Het maakt niet uit wie je bent of wat je doet, het is gewoon ontzettend prettig om bij KZ te zijn. Ook op de businessclub-avonden: soms heb je een leuk gesprek, soms een nieuwe klus en soms kun je sparren als ondernemer met een van de andere sponsoren. KZ is een club die het de sponsoren graag naar de zin maakt en er echt werk van maakt!”.